نویسندگان
1 دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور
2 کارشناس ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه پیام نور
چکیده
جامعه آماری این پژوهش کلیه افراد ساکن در شهر سبزوار است. با اهمیت موضوع و در دسترس بودن نمونهها، تعداد 171 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید. ابزار تحقیق، پرسشنامهای محقق ساخته، در قالب 23 ﺳﺆال و به صورت طیف لیکرت پنج گزینهای بود. روایی پرسشنامه، به ﺗﺄیید اساتید راهنما، مشاور و متخصصین و کارشناسان مربوط رسید و پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ به میزان 703/0 بهدست آمد. نتیجه آزمون همبستگی نشان داد که ایمان با رفتار مصرفکننده رابطه مثبت دارد. همچنین نتیجه آزمون کروسکال- والیس نشان داد رفتار مصرفکننده براساس درجه ایمان متفاوت است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Examining the Relationship between Faith in God on Consumer Behavior
نویسندگان [English]
1 Associate Professor, the Payam Noor University
2 M.A. Candidate in Economics, Payam Noor University,
چکیده [English]
The main purpose of this descriptive research examining the relationship between faith in god on consumer behavior in sabzevar. The population of this study is all persons living in Sabzevar. The importance and availability instance, the number 171 was chosen as the sample size. Research tool, a questionnaire prepared by the researcher in the form of 23 questions and was Likert five options. Questionnaire, approved by the supervisor, advisor and specialists and experts and its reliability by calculating Cronbach's alpha was related to the amount of 0.703, respectively. Correlation test showed a positive relationship between faith and consumer behavior and result of Kruskal - Wallis test revealed consumer behavior based on the degree of faith is different.
کلیدواژهها [English]