ابن شعبهحرانی، حسن بن علی (1363). تحفالعقول عن آلالرسول(ص) (احمد جنتی، مترجم)، تهران: علمیه اسلامی.
استادزاد، علیحسین (1394). بررسی مصرف بین دورهای با رویکرد اقتصاد اسلامی. فصلنامه اقتصاد بانکداری اسلامی، 1(1)، 77-92.
اکبریان، رضا؛ و محمودی، غلامحسین (1394). بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار مصرفکننده در اقتصاد اسلامی. فصلنامه اقتصاد و بانکداری اسلامی، 10(13)، 53-82.
ایزدخواستی، حجت؛ صمدی، سعید؛ و دلالیاصفهانی، رحیم (1394). تحلیل تأثیر مالیات تورمی بر تخصیص منابع و رفاه در اقتصاد ایران؛ ارائه یک الگوی رشد درونزای نئوکلاسیکی با لحاظ کردن فراغت و اثرات جانبی تولید. فصلنامه تحقیقاتاقتصادی، 50(111)، 253-280.
باستانیفر، ایمان؛ و حیدری، محمدرضا (1394). تحلیل اثرهای رفاهی تابع تقاضای پول مبتنیبر مبانی اخلاقی خانواده در اسلام. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 15(60)، 145-165.
باقری تودشکی، مجتبی (1388). الگوی مصرف بر مبنای ارزشهای اسلامی. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 9(34)، 39-65.
بخشی دستجردی، رسول؛ و دلالیاصفهانی، رحیم (1390). آسیبشناسی نظریه بهره و نظام بانکداری متعارف (چاپ اول). یزد: دانشگاه یزد.
بلانچارد، اولیور و استنلی، فیشر (1376). درسهایی از اقتصاد کلان (محمد ختایی و تیمور محمدی، مترجمان)، تهران: سازمان برنامه و بودجه.
خاشعی، وحید؛ نظرپورکاشانی، حامد؛ و شریعتزاده، سیدمحمدعلی (1395). کاوشی در سبک زندگی اسلامی در حوزه رفتار مصرفکننده از دیدگاه نهجالبلاغه. فصلنامه مدیریت اسلامی، 24(93)، 11-49.
جداریعالی، محمد؛ و میرمعزی، سیدحسین (1391). مدل اسلامی اخلاق مصرف. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 12(46)، 5-34.
حسینی، سیدرضا (1388). الگوی مطلوب مصرف در چارچوب الگوی تخصیص درآمد اسلامی. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 9(34)، 7-38.
حکیمی، محمد؛ و حکیمی، علی (1386). الحیاه (احمد آرمان، مترجم) (چاپ نهم). قم: دلیلما.
دادگر، یداله (1378). نگرشی به اقتصاد اسلامی؛ معرفتها، ارزشها و روشها. تهران: پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس.
سهیلی، کیومرث؛ نظرپور، محمدنقی؛ و حسینیان، سیدمیثم (1389). بررسی اصول موضوعه رفتار مصرفکننده در اقتصاد اسلامی و اقتصاد متعارف. دوفصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی، 1(2)، 99-124.
صادقیمالامیری، منصور (1392). طراحی مدل تحلیل رفتار مصرفکننده براساس آموزههای اسلام. اندیشه مدیریت راهبردی، 7(13)، 123-156.
صدر، سیدکاظم (1374). اقتصاد صدر اسلام. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
طبرسی، حسن بن فضل (1365). مکارمالاخلاق (ابراهیم میرباقری، مترجم)، تهران: فراهانی.
مولایی، محمد (1384). بررسی و مقایسه بهرهوری گروههای مختلف صنعتی کوچک و بزرگ ایران. فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، 7(22)، 157-176.
میرمعزی، سیدحسین (1384). الگوی مصرف کلان در جامعه اسلامی. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 5(20)، 33-56.
هادوینیا، علیاصغر (1393). رفتارشناسی انسان فطرتگرا در گستره توزیع از دیدگاه قرآن کریم. فصلنامه اقتصاد اسلامی، 14(54)، 73-99.
Becker, G. S. (1974). A Theory of Social Interactions. Journal of Political Economy, 82(6), 1063-1093.
Pollak, R. A. (2003). Gary Becker's Contributions to Family and Household Economics. Review of Economics of the Household, 1(1-2), 111-141.
Shone, R. (2002). Economic Dynamics: Phase Diagrams and Their Economic Application. Cambridge University Press.
Wakker, P. P. (2008). Explaining the Characteristics of the Power (CRRA) Utility Family. Health Economics, 17(12), 1329-1344.
Weber, E. J. (2005). Optimal Control Theory for Undergraduates.
Akbaryan, R., & Mahmoudi, G. H., (2015). Review and Analysis the Consumer Behavior in Islamic Economics, Journal of Economics and Islamic Banking, Thirteenth issue, 10(13), 53-82. (In Persian).
Bagheri Tudashaki, M., (2009). Model of Consumption Based on Islamic Values, Quarterly Journal of Islamic Economics, Year ninth, 9(34). 39-65. (In Persian).
Bakhshi Dastjerdi, R., & Dallali Esfahani, R., (2011). Pathology of Interest Theory and Conventional Banking System, Yazd: University Press, First Edition .39, (In Persian).
Bastanifar, I., & Heydari, M. R., (2015). Analysis the Welfare Effects of Money Demand Function Based on the Ethical Basis of Family in Islam, Journal of Islamic Economics, 15(60), 145-165. (In Persian).
Dadgar, Y., (1999). An Attitude to Islamic Economics, Knowledge, Values and Methods, Tehran: Tarbiat Modarres University of Technology. (In Persian).
Jedari Alli, M., & Mirmoezi, S. H., (2012). Islamic Model of Consumption Ethics, Journal of Islamic Economics, 12(46), 5-34. (In Persian).